วันจันทร์ที่ 21 ตุลาคม พ.ศ. 2556

Rongramdee e-Magazine Presenting New Travel Destinations for a New Generation




In the generation of social media, a ton of tools have been launched to meet the demand of a constantly recording and sharing generation. As these devices become simpler and simpler to use, they become more a part of every day life. And among the most impressive moments to record and share, are those experienced on trips, or vacations.
However most places tourists frequent, and the tourist attractions they see there, remain the same from traveler to traveler, some were even shot from the same camera angles as the others. So the new trend is all about to find the coolest “accommodation”, as those locales are more dynamic and varied than the place itself sometimes. This is the key concept that Rongramdee producers use, in order to reach a whole new media savvy generation. To match their online behavior, the producers provide a total multimedia platform, via their Website, e-Magazine and Facebook page.
“It’s not just an accommodation anymore; people choose some places to stay as their whole travel destination,” explains Gaid Phitthayakornsilp, one of the editors at Rongramdee. His previous experiences include film and advertising production, location scout surveyor, film director assistant, documentary playwright and director, and photographer. He is now the key figure behind many successful travel-related publications, both in Thailand and Laos. “Traveling is my life,” he goes on to say, and working on this project is like his break from less adventurous day-to-day managerial tasks.
“The world has changed, and accommodations are getting more and more influential,” adds Surachai Tantichot (Beyase), the 2nd editor at Rongramdee. With a background in media – editor of GOTO and BAREFOOT magazines, TV producer, Kiatnakin Bank In Marcom Manager, photographer, and radio DJ – he has now returned to his passion as magazine editor. “I can devote all my energy to something that’s right for me, and Rongramdee is just right,” he admits.
The word ‘Rongramdee’ is from the Thai language and means ‘good’ hotels, and various perspectives of ‘good’ accommodations are laid for Rongramdee readers. There is no target reader segmentation based on wealth; it’s only the preference that counts. But readers can be sure that with every single accommodation presented, there is a definite ‘story’ behind it. The “little things” in these places are big things for the magazine – and reflects the viewpoint of the new generation.
“Credibility is crucial. We are not going to put commercial accommodation review together in the main content. It’s not the matter of commerce, but the matter of stories and quality,” Gaid points out.
“We have to be there at the place to feel and experience it before we do a review,” Beyase adds. “We don’t treat Rongramdee as easy online media. We even design the e-Magazine like a printed magazine in our own unique European-Japanese collage style”
The single message behind Rongramdee e-Magazine is that everyone can find ‘good’ accommodation ideas here, but to be the gateway for e-Magazine downloading is not piquant enough for the magazine’s website, www.rongramdee.com. What they really want to make possible for the website is the creation of a ‘traveling and hospitality community’ for both B2C and B2B, with features for customers to check out the content, as well as travel experiences (shared by the community), hospitality educative content by experts, hospitality job matching, and also a ‘meeting space’ for customers and hospitality service providers.
“More or less, every single person who visits the site will get something out of it,” Gaid says, in conclusion.

An example of a great “little” story
@ Phuka Nanfa Hotel
This hotel is well known for managing and making the special local album for Nan Province. One famous song there is named “Nan na si” by Su BunLeung.
Some room in this hotel has the same name as famous writers. One room is called Tama Yanti, and the room is filled with her contributions. But this is not just for the stylish decoration, as the author herself always stays in this same room when she comes to Nan province.

ในขณะที่สถานที่ท่องเที่ยวต่างๆยังคงความเดิมๆไว้ แต่การออกแบบอย่างมีสไตล์ของที่พัก หรือองค์ประกอบเล็กๆที่เรียกได้ว่า ‘เคมี’ ตรงกันกับผู้เข้าพักจนห้ามใจที่ต้อง ‘แชะ แล้ว แชร์’ ในสังคมออนไลน์ ไม่ได้ ทำให้คนยุคใหม่ให้ความสำคัญกับที่พักมากขึ้นเรื่อยๆ ‘โรงแรมดี อีแมกกาซีน’ จึงได้เกิดขึ้นจากแนวคิดล้ำๆนี้ของ ‘บรรณาธิการรวมกันเฉพาะกิจ’ ของสอง บก. ที่เชื่อว่าการทำงานแบบสองหัวดีกว่าหัวเดียว คือ บก. จิ๊กโก๋ (เกตุ พิทยากรศิลป์) ผู้รักการท่องเที่ยวเป็นชีวิตจิตใจ เป็นผู้ที่อยู่เบื้องหลังความสำเร็จของสื่อต่างๆที่เป็นที่รู้จักอย่างกว้างขวางมากมาย และ บก. บีเยศ (สุรชัย ตันติโชติ) ที่เมื่อนานมาแล้วเคยเป็นคำทำหนังสือ ไปทำรายการทีวี จากนั้นเปลี่ยนเป็นหนุ่มแบงค์ แล้วถอดเนคไทกลับมาทำหนังสืออีกครั้ง
นอกจากอีแมกกาซีนแล้ว โรงแรมดีตั้งใจจะเป็นสื่อมัลติมีเดียครบวงจร โดยมีเว๊บไซต์ และเฟซบุ๊ค สองบก. ตั้งใจจะปั้นเว็บไซต์ให้เป็นสังคมออนไลน์ของผู้ที่สนใจวงการท่องเที่ยว โรงแรม และการบริการ มาร่วมแลกเปลี่ยนความเห็นไอเดียกัน โดยนอกจากนำเสนอเรื่องของที่พักแล้ว ยังมีเรื่องราวความรู้โดยผู้เชี่ยวชาญเกี่ยวกับวงการนี้ให้ติดตาม และเป็นพื้นที่ให้ผู้ใช้บริการและผู้ที่อยู่ในวงการบริการมาพบกันอีกด้วย


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น